arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

انتخاب بهترین درب اتوماتیک شیشه ای ایران

تابلوی فرمان بعد از دریافت اطلاعات و اطمینان از حضور یک فرد یا جسم در نزدیکی درب، دستور حرکت موتور را صادر کرده و نیروی موتور باعث باز شدن لت‌های موتور از طریق هنگرها می‌شود‌. با نصب مدل‌های مختلف درب های اتوماتیک شیشه ای در مکان‌های پرتردد، می‌توان از مزایایی مانند آسان شدن و افزایش سرعت رفت‌وآمد، ورود نور به فضای داخلی ساختمان، افزایش زیبایی ظاهری و بهداشت محیط، جلوگیری از انتشار میکروب‌ها و ویروس‌ها در مراکز درمانی، عایق‌بندی صدا و حرارت محیط، ابعاد و مدل‌های متنوع، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و غیره بهره‌مند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درب اتوماتیک شیشه ای در سال‌های اخیر با استقبال چشمگیری مواجه شده‌است و به‌عنوان درب ورودی در بسیاری از مجتمع‌های اداری، تجاری و مسکونی، بانک‌ها، پاساژها، فروشگاه‌ها، مراکز درمانی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع درب با نیروی الکتریسته کار می‌کند و به همین دلیل آن را با نام درب برقی شیشه ای نیز می‌شناسند. تمام درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به‌صورت کاملاً خودکار و اتوماتیک بدون دخالت نیروی انسانی باز و بسته می‌شوند. سرعت باز و بسته شدن انواع درب اتوماتیک شیشه‌ای قابل تنظیم است. در این مطلب قصد داریم دربارهٔ ساختار و عملکرد درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای صحبت کنیم، به معرفی انواع مختلف درب اتوماتیک شیشه ای بپردازیم و مهم‌ترین نکات برای انتخاب و خرید بهترین درب شیشه ای اتوماتیک را معرفی کنیم.

انتخاب بهترین درب اتوماتیک شیشه ای ایران

ساختار و عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای به چه صورت است؟

در ساختار درب اتوماتیک شیشه ای از اجزایی مانند پانل‌های متحرک از جنس شیشه سکوریت، اپراتور، کاور یا قاب از جنس استیل یا آلومینیومی، موتور، باتری، قفل برقی، منبع تغذیه یا استابلایزر، مرکز کنترل یا تابلوی فرمان، سنسورها، میکروسوئیچ، فلاشر و ریموت کنترل استفاده شده‌است‌. اپراتور مهم‌ترین و گران‌ترین بخش این نوع درب به‌شمار می‌رود. برق شهری پس از ورود به منبع تغذیه یا استابلایزر درب اتوماتیک و تبدیل به برق 24ولتی، انرژی موردنیاز موتور و تابلوی فرمان را فراهم می‌کند‌. سنسورهای موجود در درب های اتوماتیک شیشه ای در صورت تشخیص حضور یک فرد یا یک جسم در نزدیکی پانل شیشه‌ای درب، اطلاعات را به تابلوی فرمان ارسال می‌کنند. تابلوی فرمان بعد از دریافت اطلاعات و اطمینان از حضور یک فرد یا جسم در نزدیکی درب، دستور حرکت موتور را صادر کرده و نیروی موتور باعث باز شدن لت‌های موتور از طریق هنگرها می‌شود‌. با نصب مدل‌های مختلف درب های اتوماتیک شیشه ای در مکان‌های پرتردد، می‌توان از مزایایی مانند آسان شدن و افزایش سرعت رفت‌وآمد، ورود نور به فضای داخلی ساختمان، افزایش زیبایی ظاهری و بهداشت محیط، جلوگیری از انتشار میکروب‌ها و ویروس‌ها در مراکز درمانی، عایق‌بندی صدا و حرارت محیط، ابعاد و مدل‌های متنوع، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و غیره بهره‌مند شد.

انواع درب اتوماتیک شیشه‌ ای به چند دسته تقسیم می‌شوند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

انواع درب اتوماتیک شیشه ای به هفت گروه شامل درب‌های اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ، گردان، تلسکوپی، لولایی، تاشو و قوسی یا کرو تقسیم می‌شوند‌. در ادامه با ویژگی‌های هر یک از این نوع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای آشنا خواهید شد:

1.درب شیشه‌ای کشویی (Sliding)

درب شیشه‌ای کشویی یا اسلایدینگ به‌عنوان پرکاربردترین و محبوب‌ترین درب اتوماتیک شیشه ای به حالت ریلی باز و بسته می‌شود‌. در طراحی و ساخت این نوع درب، از شیشه‌های نشکن سکوریت در رنگ‌های مختلف و با ضخامت 10 میلی‌متر استفاده شده‌است‌. درب‌های اتوماتیک شیشه‌‌ای دارای چهار لنگه هستند‌. دو لنگه که در طرفین درب قرار گرفته ثابت و دو لنگهٔ میانی متحرک است. در زمان نزدیک شدن افراد یا اجسام به لنگه‌های میانی و تشخیص سنسور نصب‌شده در بالای درب، لنگه‌های میانی با حرکت به طرفین، باعث باز شدن درب می‌شود. این نوع درب در حالت استاندارد، 2.20 متر ارتفاع دارد.

2.درب شیشه‌ای گردان (Revolving)

درب شیشه‌ای گردان یا چرخشی به‌عنوان یکی دیگر از انواع پرکاربرد درب های اتوماتیک شیشه ای ، از طراحی و مکانیزم منحصربه‌فردی برخوردار است و قیمت بالایی دارد. این مدل درب اتوماتیک شیشه ای مانند سایر مدل‌های این نوع درب با استفاده از شیشه نشکن سکوریت ساخته شده‌است. طراحی این درب‌ها به شکلی است که بلافاصله بعد از ورود افراد به داخل پنل، محور دایره‌ای آن شروع به حرکت می‌کند. این درب‌ها دارای یک یا چهار پره هستند و از مهم‌ترین مزایای آن‌ها می‌توان به مواردی مانند جلوگیری از هدررفتن انرژی، دسترسی راحت به محیط داخلی هتل‌ها، پاساژها، ساختمان‌های تجاری و اداری، بادگیر بودن، ضدآب بودن، امنیت بالا و گارانتی آن اشاره کرد.

انتخاب بهترین درب اتوماتیک شیشه ای ایران

3.درب شیشه‌ای تلسکوپی (Telescopuc)

یک نوع درب اتوماتیک شیشه ای با طراحی زیبا که شباهت زیادی به مدل‌ کشویی یا اسلایدینگ دارد، درب شیشه‌ای تلسکوپی است. تعداد لنگه‌های این نوع درب دو یا چند لنگه است. برخلاف مدل‌های کشویی، در مدل‌های تلسکوپی، لنگه‌های درب هنگام باز شدن به یک طرف حرکت کرده و روی هم می‌لغزند‌. این درب برای مکان‌هایی که ورودی آن‌ها دارای پهنا و عرض کم است کاربرد دارد و با نصب آن می‌توان از دوسوم فضای موجود برای رفت‌وآمد استفاده کرد.

4.درب شیشه‌ای لولایی (Swing)

درب شیشه‌ای لولایی به درب‌های لولایی شباهت زیادی دارد. با این تفاوت که سنسورهای موجود در آن با نزدیک شدن یک فرد به درب، آن را به‌صورت خودکار به سمت چپ یا راست باز و بسته می‌کند. این مدل درب اتوماتیک شیشه‌ای معمولاً به‌صورت یک لنگه یا دو لنگه طراحی و ساخته می‌شود‌. مهم‌ترین ویژگی‌های این درب اتوماتیک عبارتند از: مناسب برای نصب در محیط‌هایی با عرض کم، حرکت سریع، روان و بی‌صدا، جلوگیری از هدررفتن انرژی، قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن.

5.درب شیشه‌ای تاشو (Folding)

درب شیشه‌ای تاشو که با نام درب اتوبوسی و آکاردئونی نیز شناخته می‌شود، در هنگام باز شدن این نوع درب اتوماتیک شیشه ای پنل‌های آن به‌صورت خطی و با سرعت بالا روی هم قرار می‌گیرند. بالا بودن سرعت باز و بسته شدن، مناسب برای نصب در فضای محدود، توان مصرفی پایین، حرکت روان، امکان تنظیم سرعت، طراحی ظاهری زیبا و منحصربه‌فرد و امنیت بالا، از ویژگی‌های مهم درب‌های شیشه‌ای تاشو به‌شمار می‌روند.

6.درب شیشه‌ای قوسی یا منحنی (Curve)

درب شیشه‌ای قوسی یا منحنی دارای دو مدل نیم‌گرد (180 درجه) و تمام‌گرد (360 درجه) است و زیبایی منحصربه‌فردی دارد. عملکرد این درب به‌صورت کشویی است و جزو درب‌های اتوماتیک لاکچری به‌شمار می‌رود‌. درب‌های شیشه‌ای قوسی یا کرو در مکان‌های پررفت‌وآمد مانند مترو، فرودگاه، ایستگاه قطار، بانک‌، بیمارستان و نمایشگاه نصب می‌شوند.

انتخاب بهترین درب اتوماتیک شیشه ای ایران

برای انتخاب و خرید بهترین درب اتوماتیک شیشه ای به چه نکاتی باید توجه کرد؟

چند نکتهٔ بسیار مهم که برای انتخاب و خرید بهترین درب اتوماتیک حتماً باید در نظر گرفته شوند، شامل موارد زیر هستند:

هدف خود را از خرید درب برقی شیشه ای مشخص کنید و مکان نصب درب و میزان تردد را هم مدنظر قرار دهید.

سراغ درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بروید که از امنیت بالایی برخوردار باشند و هنگام استفاده به عابران صدمه وارد نکنند.

به دوام، استحکام و ماندگاری شیشهٔ به‌کاررفته در ساخت درب اتوماتیک شیشه ای نیز توجه کنید.

بهترین درب های اتوماتیک شیشه ای عایق گرما و سرما هستند و به بهره‌وری انرژی نیز کمک می‌کنند. بنابراین در زمان خرید این نکته را هم در نظر داشته باشید.

شیشهٔ به‌کاررفته در ساخت این نوع درب، برای کاهش سروصدا باید دارای قابلیت عایق صدا نیز باشد.

به قدرت و کیفیت موتور درب هم توجه کنید، زیرا قدرت و کیفیت موتور تأثیر زیادی در بهبود عملکرد مدل‌های مختلف درب های اتوماتیک شیشه ای دارد.

مدلی را انتخاب کنید که با دکوراسیون فضای ورودی و میزان عرض آن متناسب باشد.

توجه به متناسب بودن قیمت درب اتوماتیک با میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید نیز نباید فراموش شود.

برای خرید این نوع درب، سراغ شرکت‌هایی بروید که علاوه‌بر فروش، خدمات نصب و پشتیبانی هم ارائه می‌دهند و انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را با گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

استفاده از درب اتوماتیک شیشه‌ای چه مزایایی دارد؟

صرفه‌جویی در فضا؛

زیبایی ظاهری منحصربه‌فرد؛

افزایش امنیت؛

سازگاری با محیط‌زیست؛

سهولت رفت‌وآمد افراد مسن و ناتوان؛

امکان دیدن دکوراسیون محیط داخلی ساختمان‌ها؛

افزایش زیبایی نمای خارجی ساختمان؛

جلوگیری از اتلاف انرژی؛

بهترین گزینه برای نصب در مکان‌های پررفت‌وآمد.

چه عواملی قیمت درب اتوماتیک شیشه‌ای را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند؟

عوامل متعددی در قیمت درب اتوماتیک شیشه ای تأثیرگذار هستند که مهم‌ترین عوامل عبارتند از:

1.اندازه و ابعاد درب‌

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، اندازه و ابعاد درب است. هرچه درب ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد، به شیشهٔ بیشتری نیاز دارد و با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

2.جنس فریم و شیشه درب

جنس فریم و شیشه‌ای که برای تولید درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به‌کار می‌رود، روی قیمت این نوع درب تأثیرگذار است. برای ساخت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، معمولاً از فریم‌های استیل یا آلومینیوم استفاده می‌شود. قیمت درب‌هایی با فریم استیل و شیشه‌های نشکن سکوریت دودی و مشکی، نسبت‌به درب‌های دیگر گران‌تر است.

3.نوع درب شیشه‌ای اتوماتیک

عامل دیگری که قیمت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را تحت‌تأثیر می‌دهد، نوع درب است. از بین مدل‌های اسلایدینگ، گردان، تلسکوپی، لولایی، تاشو و منحنی، قیمت درب‌های گردان و منحنی نسبت‌به مدل‌های دیگر گران‌تر است.

4.کیفیت سنسور و موتور درب

هرچه قدرت و سرعت موتور و حساسیت و دقت سنسور در درب‌ اتوماتیک شیشه ای بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت این نوع درب نیز افزایش می‌یابد. موتور و سنسور به‌عنوان مهم‌ترین اجزای این نوع درب، در کیفیت و بهبود کارایی آن نقش بسزایی دارند‌.

انتخاب بهترین درب اتوماتیک شیشه ای ایران

جمع‌بندی؛ معرفی شرکت آتی دور، معتبرترین شرکت ایرانی تولیدکنندهٔ انواع درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از شرکت‌های معتبر و باسابقهٔ ایرانی که سال‌هاست درزمینهٔ تولید انواع درب اتوماتیک ازجمله درب اتوماتیک شیشه‌ ای و یراق‌آلات فعالیت می‌کند، شرکت آتی در است. این شرکت تمام محصولات باکیفیت خود را با رعایت استانداردهای لازم و با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید کرده و با منصفانه‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. خدمات تخصصی شرکت آتی در عبارتند از: تعمیر کرکره برقی ، تعمیر تابلو فرمان، چشمی و ریموت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، نصب و سرویس دوره‌ای درب‌های اتوماتیک، تعمیر و سرویس درب‌های اتوماتیک توسط مجرب‌ترین و ماهرترین تعمیرکاران و غیره‌. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ نحوهٔ خرید درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک اسلایدینگ، تلسکوپی، لولایی، گردان، تاشو و کرو، به شرکت آتی در "atidoor.com" مراجعه کنید.

 

نظرات بینندگان